2011. április 19., kedd

Majdnem tökéletes, pici morgások

Game of Thrones s1 e1: 9/10
Simán kenterbe ver számos fantasy filmet. Akkor vett meg teljesen kilóra, mikor megláttam nagytotálban Királyvárt (bocsi, csakazértis magyar terminológia). Sztori nyilvánvalóan jó, karakterek kiválasztása 98%, zseniálisan szép helyszínek, aprólékos kidolgozás mindenhol, még az ezüstcsatokban is, le a kalappal. Deres először furcsa volt, de végül is teljesen a helyén van az istenerdővel és a varsafával együtt. A párbeszédek szerencsére túlnyomórészt egy az egyben át lettek véve. Tyrion pedig, ahogy a könyvben is, zseniális.
Egészen kevés morgásom van. Az első és legfontosabb a főcím. Azóta megnéztem és meghallgattam többször, de úgy ahogy van, nem tetszik. Ez a gépezetes-csigás tematika sehol nem jelenik meg a könyvekben, nincs alapja, nem illik, túl modern. Értem én, hogy be kellett mutatni, mi hol játszódik, meg utalni akartak arra, hogy "game", de szerintem szerencsétlen választás. A térképet be lehet mutatni máskor is, a főcím pedig sokkal de sokkal erősebb is lehetett volna. Annyi szimbólum, jó képnek való anyag és impresszív téma van a könyvekben, én biztos nem számítógépes animációt nyomtam volna ide. Emellett a zene is elég lagymatag, nem lenyűgöző. Ott van például a Camelot, amely amúgy nem egy nagy szám sorozat, bár nekem tetszik. A főcíme pedig úgy jó, ahogy van. Fülbemászó zene, agybamászó képek. Ilyen kellett volna a GoT-nak is.
A többi morgásom még ennél is kisebb: Arya nem Lóarcú, Robbot alig lehet megkülönböztetni Jontól (mármint a színészeket, kicsit jobban disztingváltam volna, plusz Robbnak vörösesbarna haj), a Targaryeneknek meg lila (violet) szeme van!
Hát úgy kb ennyi. A többi mind áradozás, úristen mennyire vártam, és mennyire jó volt nézni, és mennyire király a kivitelezés, és ilyenek. Itt pedig egy helyesírási hibákkal és typókkal teli, ámde kiváló interjú Sean Beannel. Bírom a fickót nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése