2011. április 20., szerda

Shajaran reloaded

Én az a fajta ember vagyok, akinek szüksége van visszajelzésekre. A kritikákra is, bár azokat néha rosszul viselem, amikor nagyon eltalálnak (de azért tipikusan sikerül megemészteni őket), viszont a pozitív visszajelzésekre annál inkább.
Amióta kitettem a Shajaran című, immár hét éve írt regényemet a honlapomra ingyenesen letölthető formában, kaptam pár kedves szót, de Coldwar tegnap jelezte, hogy elkezdte, és ma reggel azzal fogadott, hogy befejezte az elolvasását. Hű...
Hát ez azért valami, már csak azért is, mert hét év távlatából azért már erősen érzek javítanivalót a szövegen. Eredetileg úgy terveztem, hogy a Shajaran 2 megírása után (amellyel az előző évemet töltöttem, és ~150 ezer karakter van meg belőle - nem, nem teszem közzé, legalábbis jelenlegi formájában semmiképp, annál nyersebb a szöveg) kipolírozom az első részt is.
Ehhez kapcsolódik az is, hogy teljesen váratlanul egy kedves író kollégától, akinek anno elküldtem a Shajaran 2 első két fejezetét, épp a múlt héten kaptam vissza a részletekbe menő kritikát. Alapvetően tetszett neki, a megjegyzései pedig kifejezetten inspirálóak voltak, és beleolvasgattam a fél-háromnegyed éve írott szövegembe. Hát volt nagy áll-leesés, mosolygás. Ilyen távlatból egész más az ember hozzáállása, sokkal kritikusabban, élesebb szemmel tud a szöveghez nyúlni. Mindig úgy kéne írni, hogy miközben az ember dolgozik egy íráson, az előző szövegét javítgatja. Aztán ugrás, dolgozni egy következő íráson, és az előzőleg aktuálisat javítgatni.
No, egy szó, mint száz, ennek a két impulzusnak köszönhetően frissítettem az Ezeket írtam eddig bejegyzést oldalt, egy nagy kérdőjellel (hihi). Ugyanis most is dolgozom valamin, egész jól is állok vele. Egyelőre ennyit tudok mondani, majd lesz infó, csak itt, csak nektek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése