2011. augusztus 25., csütörtök

Dinnyetáska

És ha már szó volt róla, hogy épp kézműveskedem, jelentem, befejeztem, sőt, tegnap el is jutott a gazdájához. Engedélyt kértem - és kaptam -, úgyhogy megosztom, miként készül egy...

Dinnyetáska / Water Melon Bag

Összetevők:
piros vastag filc anyag
zöld vastag filc anyag
ízlés szerint piros vagy zöld hímzőfonal
ízlés szerint piros vagy zöld pamutszalag
filcgomb
fekete zselés toll

A piros filcre rajzoltam egy félkör-szerűséget, annyit csalva, hogy a hasa kicsit laposabb legyen. Nem csak azért, mert a lapos has már önmagában szép, hanem mert akkor jobban lehet majd a táskába pakolni. A félkört kivágtam, majd mintának használtam még egy félkörhöz. A zöld filc anyagból pedig hosszában levágtam egy csíkot, és bekarcsúsítottam a széleit, hogy dinnyehéjhoz jobban hasonlítson.
Na, és akkor itt jön a hosszadalmas feladat: összevarrni ezeket. Természetesen először az egyik piros oldalt kell felvarrni a zöld csík szélére. Én egészen mezei öltést használtam, és úgy éreztem, a zöld jobb lesz, de a piros fonalnak is lenne létjogosultsága amúgy.
Így néz ki, ha elkészült az egyik oldal:
Ugyanezt a másik oldallal is elvégezzük, és akkor a táskának a rakodórésze készen is van. Már csak vállpántot kell rá varrni, itt arra kell figyelni, hogy nagy felületen legyen odavarrva a filchez, hogy a súly ne kezdje ki az anyagot.
Plusz én mindenképp akartam, hogy legalább valamennyire be lehessen zárni, ezért készítettem egyszerű zárszerkezett is. Először kivágtam a szalag közepén egy megfelelő méretű lyukat, ezt pelenkaöltéssel végigvarrtam, hogy ne jöjjön szét, majd bevarrtam a szalag végét is.
A filcgombot is fellvartam a megfelelő helyre (fontos, hogy laza legyen, és tekerjük végig a nyakát, mint a libának egy gombnak.
Most már csak oda kell erősíteni a lyukas szalagot a megfelelő helyre, és rajzolni kell a dinnyének néhány magot, hogy autentikus legyen, és kész is a mű:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése