2011. augusztus 11., csütörtök

Kicsi kicsiszolt kriptonit

A minap megcsörrent a telefonom egy beszélgetés közben, és beszélgetőtársam cinkos felismeréssel hümmögve bólogatott, hogy ja persze a Kicsi kicsiszolt kő.
Elterelődött a szó, már csak azért is, mert felvettem a hívást, és csak jóval később jutott eszembe, hogy ez milyen érdekes felfedezés. A csengőhangom ugyanis nem Sziámi-szám, bár akár lehetne is. Úgyhogy muszáj volt meghallgatnom őket youtube-on, hogy valóban ennyire hasonlítanak-e a kezdő taktusok.

Tehát ez szólalt meg:

Ez a szám kb az egyetlen, amit kedvelek a 3 Doors Down-tól, viszont ezt nagyon. Már egyszer kifejtettem, hogy nosztalgikus érzések is kapcsolódnak hozzá, emellett szerintem zseniális a szövege, jó a felépítése, plusz annyiszor hallgattam meg, miközben megpróbáltam 100%-ra teljesíteni Guitar Hero 5-ben, hogy kb. kívülről tudtam, mit kell nyomkodni a piros-sárga-zöld-kék-narancs gombokon...

Ezzel lett összetévesztve:

A Sziámi együttessel nekem egészen különleges a viszonyom amúgy. Amikor koleszba kerültem, és miközben egyszerre az otthonról való elszakadást próbáltam feldolgozni, a magas követelményeknek megfelelni, emellett viszont kialakítani a saját identitásomat, a beilleszkedésre nem maradt energia, s ennek komoly következményei lettek (erről még lesz szó egy másik postban, ha végeztem az Iskola a határon újraolvasásával).
Mindenesetre először gyűlöltem az együttest, aztán jóval később rájöttem, hogy ez jó, s onnantól kezdve egy biztos közös pont lett a számok szövege, valamint a DJ Maanji korszak házibulijaiban nem egyszer előjött a Tapasztalat című album is...

Node a lényeg a lényeg, hogy most újra meghallgattam, és szerintem nem hasonlít a két szám.
Adalékként hozzáteszem a telefonom ébresztőzenéjét is:

Ez végképp nem hasonlít az előző kettőre, csak egyrészt most már mindent tudunk a telefonomról, másrészt pedig ebből kiviláglik, hogy azokat a számokat kedvelem a legjobban, amelyek valami melodikus bevezetővel kezdődnek, aztán belecsap a gitár, van csúcspont, katarzis és levezetés. Tudok még ilyet ajánlani, alkalmasint lehet, meg is teszem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése