2011. szeptember 5., hétfő

Ősz és rejtélyek

Itt vagyok, itt vagyok, csak a hullámok összecsaptak a fejem fölött, és megint a felszínre kellett jönni. Közben csendesen és kissé alattomosan ősz lett. Persze most még jó az idő, de azzal fenyegettek, hogy a hét második felére elfelejthetem a rövidnadrágot.
Az őszről az jut eszembe, hogy régen mindig utáltam - nem az iskolakezdés miatt, hanem mert vége van a nyárnak, a kedvenc évszakomnak. Most viszont várakozva nézek elébe: sok a terv és sok a lehetőség, csak győzzem szuflával.

Mostanában a Castle c. sorozat nézése kapcsán elég sok detektívsztori áramlik a fejembe, és arra jöttem rá, hogy még nem számoltam be egy nem olyan régi élményemről, amely az úgynevezett "murder mystery" játékhoz kapcsolódik.
Én nem is tudtam, hogy létezik ilyen. Az ember megvásárol vagy letölt egy játékcsomagot, tipikusan pdfben. Kinyomtatja az egészet: van benne instrukció, meghívók, karakter-csomag és bizonyítékok. A meghívót szétküldi a meghatározott számú barátainak, akiknek egy-egy szereplőt kell megszemélyesíteniük a játékban. És akkor már csak össze kell jönni egy este, az instrukciók alapján végigmenni a karakter-csomagokon, és felderíteni a bűntényt.
Gyakorlatilag szerepjáték light. Nem kell dobálni kockákkal, nincsenek értékek, nincs mesélő, hanem mindent kézhez kap a csapat. Egy estés játéknak tökéletes.
Mi a Sour Grapes of Death-t játszottuk végig, de rengeteg ilyen játék megtalálható pl. a Red Herring Games oldalán. Azt nem értem, hogyhogy ez még nincs magyarul? Vagy van, csak én nem találtam?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése