2011. október 12., szerda

TH - Eredet: 5/10 pont

Szóval Trónok harca - Eredet. Ha már megígértem.
Úgy szeretnék már újra rajongani egy játékért!
Általában se nem hoz lázba, se nem bosszant, ha egy középszerű új játék megjelenik. Legfeljebb nem játszom vele. Viszont vannak azok az esetek, amikor igenis morcos vagyok, mert a lehetőség ott volt, és idő/pénz/kreativitás hiánya miatt nem lett semmi.

A tűz és jég dala ciklus ráadásul még egyik kedvenc is, úgyhogy plusz morcogás, ha erre a világra csinálnak olyat, ami nem elég jó ennek a nagyszerű könyvsorozatnak.

Félreértés ne essék, a játékban vannak jó ötletek, sőt, amikor még csak a szövegeket láttam, egészen belelkesedtem, hogy feldolgoz múltbeli eseményeket, megvannak a Házak, stb. De ezzel ki is fúj a feeling. Amikor először elindítottam a Trónok harca - Eredetet, olyan érzésem volt, hogy a fejlesztők éppen fejlesztettek egy RTS-t, amikor a főnökeik megvették az AGOT licencet, és gyorsan átrajzolták a grafikát.

A kinézet elég szegényes, de ezen még túljutnék, viszont semmi köze a Martin által megálmodott Westeroshoz. Engem speciel az is borzasztóan zavart, hogy van a sík tér utakkal, és itt-ott kis várak meg városok, mintha az Alföldön lennénk. Persze egy RTS-től nem lehet elvárni, hogy méretarányos és hiperszuper legyen a grafika, de azért ennél lehetett volna jobb szerintem.
Például ez itt King's Landing:
Becsszó tényleg nem azt vártam, hogy olyan legyen, mint a sorozatban, de azért az is CGI...

Aztán a Fal. Az világos, hogy nem lehet túl nagy, mert akkor túl sokáig tart, mire odaérnek az egységek, lehet, hogy nem így csináltam volna meg (valahogy nem érzem a majdnem 500 kilométert):
Szóval ettől a festménytől elég messze esett:

Jó, nem a kinézet a lényeg, hanem a belbecs. Elkezdtem Nymeria partraszállását, de ott egy kicsit abba kellett hagynom, amikor elküldött, hogy a kémemmel vizsgáljam meg az egyik városom hovatartozását...
Szóval maga a mechanizmus lehet, hogy teljesen működik a világ jelenében, de a múltbeli eseményeknél egy picit igazítani kellett volna.

De nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, idézek egy kritikából: "Genesis treats its subject matter with about as much reverence as Martin himself treats fan fiction." Jah.
Többi vélemény például itt.

Amúgy az egyik legnagyobb gáz szerintem az volt a játék megjelenésekor, hogy a városok csak random települések, egyiknek sincs neve, tehát még ezzel sem tudja az egyszeri játékos hozzákötni a könyves élményéhez. Ezt állítólag változtatni fogják, úgyhogy nemsokára kapok még pár fordítanivaló helységnevet... De ez nem menti meg a cuccot, legalábbis nálam.
Egy próbát persze lehet, hogy megér, van benne multi is... Én szigorú vagyok a téma nem megfelelő kezelése miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése