2012. február 7., kedd

Kacsaúsztató és mandulatorta

Hétvégén kicsit kreatívkodtam a szülinapi ebéddel. A menü a következő volt:
Előétel: kacsaúsztató (ez nem saját találmány, a Nosalty-ról néztem ki, de én egyesével tálaltam)
Főétel: lecsós szűzérmék tepsis burgonyával (ennek a receptje innen)
Desszert: mandulatorta (ez saját)

Bár a főétel is jól sikerült, az elsőről és az utolsóról van fénykép, íme:
És ha már én az internetről szerzett tudással villogtam, akkor most valamit vissza is adok a köznek:

Mandulatorta recept (kis tortaformához)
Piskóta:
3 tojás
2 púpozott ek liszt
1 púpozott ek mandulareszelék
2 ek cukor
1/2 cs vaniliáscukor
csipet só
1/2 cs sütőpor
A lisztet összekeverjük a sütőporral és a mandulareszelékkel. A tojásokat szétválasztjuk, külön tálba tesszük. A sárgáját a cukorral és a vaniliáscukorral "fehérre" verjük. A fehérjét a sóval kemény habbá verjük. A sárgájához hozzáadjuk a lisztes keverék felét, majd ráöntjük a fehérjehabot, végül a maradék lisztkeveréket, és széles mozdulatokkal elkeverjük. Közepesen meleg sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.
Krém:
1 cs vanilia pudingpor
1 kk mandulaaroma
+
marcipán
Megfőzzük a pudingot az aromával. A kihűlt piskótát középen elfelezzük, megkenjük egy réteg marcipánnal, majd egy réteg krémmel. Rátesszük a tetejét, és a maradék krémet a tetejére öntjük, hogy az oldalát is beborítsa. Dióval, mandulareszelékkel díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése