2012. március 13., kedd

A Régi Köztársaság bukása

Kaptam egy hétnapos trial meghívót a Star Wars: The Old Republic nevű MMO-ra, és hétvégén ki is próbáltam.

Összbenyomás: hangulatos, SW fanoknak gyakorlatilag kötelező, szép grafikájú, WoWon nevelkedett Bioware játék

A fentiek részletezve:
1. Hangulatos. Tényleg az, kezdve a karakteralkotás befejezése után a megszokott űrben lebegő sárga betűktől, amelyek elmesélik a TE történetedet, odáig, hogy a kaja itt nem egy darab sonka vagy kenyér, hanem "ration packs".
2. SW rajongóknak kötelező. A történelmi utalások és események miatt alapból, de a SW hangulat miatt is (bár azt gyanítom, ez csak az alacsony szinteken van jelen, és később a hangulat helyét átveszi a mókuskerék - de ez így természetes).
3. Szép grafika. High beállítással játszottam (amíg nem crashelt - erről mindjárt), kifejezetten csinos volt a grafika MMO fronton, atomerőműveken ez nyilván még egy fokkal jobb.
4. WoW neveltetés. Ennek két összetevője van: egy régi wow játékos kb. azonnal tudja használni a játékot, nagyjából minden ismerős, illetve nagyon sok minden át van véve onnan (nyilván a jól működő dolgok), a Blizz nagyon magasra tette a lécet, és sok esetben egyszerűbb ugyanazt a megoldást választani, mint újítani és esetleg belebukni.
5. Bioware. Ez mondjuk a grafikán is látszik, de például a számos cutscene-en, a minden szöveghez járó audión, illetve a választótárcsán is, amelyet például Mass Effectből nagyon jól ismerhetünk.

És akkor a játékkal való ismerkedésem rövid története, avagy a negatívumok:
Először is készítettem egy accountot, hogy felhasználhassam a trialt. Itt jól meglepődtem, mert például meg kellett adnom a személyes adataimon felül még legalább három biztonsági kérdést és arra a választ, hogy megfelelően azonosítani tudjon a játék. A kérdések többségére magam sem tudtam a választ (pl. hol találkoztak a szüleim), úgyhogy némi töprengés után ilyesmit adtam meg, hogy pl. kedvenc szerzőm vezetékneve.
Aztán rányomtam a download gombra. Elismerem, nincs száguldó internetünk, de másfél nappal később sikerült a play gombra nyomnom. A játék 25 giga, szerintem ez azért brutálisan sok még mai szemmel is. Értem én, hogy mindenhez van audio, de biztos kellett?
A patchelés szerencsére simán ment - a Conan MMO például itt (is) vérzett el, amikor a patch gomb a honlapra vitt el, és nem lehetett elnavigálni a tényleges letöltéshez.
Az is kedves volt tőlük, hogy a hétnapos trial nem az accom megkreálásától számított, hanem külön rányomhattam egy gombra, hogy na letöltöttem a cuccost, mostantól kérem a visszaszámolást. Rányomtam, és tényleg elindult a játék. Smooth.
Összesen három videót kellett végignéznem, mire megláttam a karakteremet (intro, faction, felmenő szöveg), utána még legalább 10 perc ingame videó, beszélgetés, tárcsa, satöbbi, úgyhogy a játék indításától mintegy fél óra volt, hogy megnyomjam először a wasd-ot. Szerintem ez azért kicsit sok. Jelentem, nem foglalkoztam sokat a karakteralkotással, fogtam egy human female troopert, és tíz randomnyomásból kiválasztottam a legértelmesebbet, aztán már nyomultam is tovább.
Ezek után végre elindultam kalandos utamra, amikor a játék 5 perc mászkálás után egyszerűen lecrashelte a gépemet - az pedig teljesen leállt. Először arra gyanakodtam, hogy túlmelegedett, mert elég meleg lett, de mondom az azért durva lenne, ha legyilkolná egy high beállítás, mikor simán viszem az ajánlott rendszerkövetelményeket. De okés, lehúztam mediumra. Gép bootol, bejelentkez, játékot indít, nem jegyezte meg a karakteremet, gyorsan kreál másikat, az csúnyább lett, nem baj, beszélgetés végigpörgetése, mászkálás, CRASH!
Picit megmorcultam. Most akkor mi van? Rossz a gépem?
Vártam kicsit, lehűlt a gép, újraindítottam, szerencsére nem történt semmi baj. És akkor nekiül, gugli, fórumolvasgatás. Hoppá, hogy ez nem csak az én problémám, hanem általános? És atomerőmű-jellegű high-end gépeken is előjön? És olyanok sírnak, akik megvették a játékot akár 6 hónap előfizetéssel, tehát effektíve pénzt tettek bele? Még szerencse, hogy én nem.
Olvasgattam, hogy mi lehet a megoldás, itt stílusosan yellow post a Blizzardos blue post, és írtak hivatalos emberkék is, hogy elismerik a problémát, de nem tudják a megoldást. Talánesetleghátha a repair gomb megjavítja, illetve tegyek fel legfrissebb videokártya-drivert.
Mindent úgy tettem, amint mondták, és próba-cseresznye elindítottam megint a játékot. Megjegyezte a karakterem, jee, indít, ölöm a mocskos szeparatistákat, végre felvehettem egy küldetést is, CRASH.

Hát bocsi, kedves EA-Bioware, köszönöm, hogy kipróbálhattam, de ez így uninstall.

/me prays for a Bizz game

1 megjegyzés:

  1. Én sajnos megvettem, de egy hónapnál többet szerencsére nem játszottam vele. Egy sith inquisitort indítottam. Az első tíz szint hangulatos volt, bár nem értettem, miért kell nekem kiguberálnom a fénykardomat egy ősi templomból. Nem vagyok nagy Wars fanboy, biztosan ennek is megvan a története - elfogadtam, hogy ebben a világban ez így megy. Ami igazán kivágta a biztosítékot (ami után ment az uninstall) amikor megérkeztem valami dzsungel bolygóra, és az volt az első quest, hogy öljek meg hat valamilyen gyíkot, aztán három nagyobbat, majd a főgyíkot. Ezt így miért?! Sith inquisitor vagyok, nem Indiana Jones! Nekem lázadókat kéne vallatnom, összeesküvéseket felderítenem, és megtorolnom. Nem gyíkokat ölni egy esőerdőben. Meg bányászni, vagy roncsokat gyűjtögetni. Nem jawa-val áltam be, se uránbányász droiddal. Mikor növik már ki az MMO-k az "ölj meg hat szörnyet" betegséget?

    VálaszTörlés