2012. május 12., szombat

Heti exkluzív #11

A májusi Könyvjelzőbe készült interjúban többek között beszélek azokról a karakterekről is, amelyek több könyvben is megjelennek. Ennek kapcsán gondoltam, hogy elmesélem: az első három regényt időben kábé egyszerre kezdtük el írni, így elég könnyű volt a közös karakterek kezelése. Bár teljesen különböző történetekről van szó, találtunk kapcsolódási pontokat bőven.
Az egyik ilyen az Arad nevű rejtélyes figura volt, akit én találtam ki (kb. ott járhattunk időben, hogy megírtam a trondheimi szentély jelenetét), viszont annyira megtetszett Gyurinak, hogy beépítette a saját történetébe. Természetesen egyeztettünk róla, nem is keveset, és a végeredmény mindkettőnknek tetszett. Az már csak érdekesség, hogy az ő regényében jelent meg először. Ugyanez pepitában például Gyuri karaktere, Simon, aki pedig Mátyásnak tetszett meg.
Ez az igazi próbája egy shared world-nek szerintem: hogy a szerzők képesek-e tiszteletben tartani mások szereplőit, de ugyanakkor hajlandóak-e lemondani a sajátjukról. Jól meg lehet-e beszélni a több könyvben előforduló azonos szereplőket, tárgyakat, helyszíneket? A mi csapatunk ebből jelesre vizsgázott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése