2012. május 17., csütörtök

Megfejtetlen titkosírások

Az elkezdett regényemhez szükségem volt egy kis kutakodásra a titkosírások terén, és végre rájöttem, hogy én már nagyon rég óta érdeklődöm az írás mint olyan iránt. Eszembe jutott ugyanis, hogy még anno általánosban, saját kis megtakarított zsebpénzemből vettem meg Svékus Olivér Titkosírások c. könyvét, és salátára olvastam.
Gondoltam, csak nem veszett el a sok költözésben, úgyhogy körülnéztem a könyveim mélyebb rétegeiben. Egyrészt megtaláltam ezt a kis alakú kincset (sajnos elég ramaty állapotban), viszont azt a döbbenetes felfedezést tettem, hogy én rendelkezem Révay Zoltán hasonló című könyvével is, arra viszont nem emlékszem, hogy ezt valaha a kezembe fogtam vagy neadjisten olvastam volna. Úgyhogy izibe' olvasni kezdtem, nagyon tetszik! A fókusz máshol van, mint a másikban, itt a történeti bemutatás dominál, míg a másikban inkább tipológiai, de annyi hasznos infó van benne (például Rákóczi álneve, amit eddig nem is tudtam, és annyira tetszik, hogy gondolkodom egy fórum-alton...), hogy tiszta ámulás.

Viszont a legeslegmenőbb, amit eddig olvastam, hogy van egy ún. Rohonci-kódex nevű dolog, amit a mai napig nem sikerült megfejteni, és hogy hosszú találgatás és érdeklődés, aztán némi szünet után konkrétan MOST történik izgalom ennek ügyében. Állítólag idén fog megjelenni a tanulmány a megfejtésével. Nem is tudom, hová figyeljek, hogy ne maradjak le erről...
Nem tudom, életem mely pontján választhattam volna, hogy kriptográfiával akarok foglalkozni, de ezt eléggé benéztem (pedig mint fent írtam, elég jól indultam). Kell hozzá analitikus gondolkodás, de írással, nyelvvel is kapcsolatos, tehát gyakorlatilag nekem találták ki. Jó lenne megtalálni a megfelelő fórumot, hogy legalább up-to-date legyek a témában...

2 megjegyzés: