2012. augusztus 8., szerda

Szakmai ártalom

Elromlottam... Régen szerettem a high fantasy-ket, most meg nem tudok elolvasni egy olyat, amelyik pedig a legtöbb fórumon 5/5 pontos, meg még sorozat is készült belőle... Néha azt gondolom, ténylegesen szakmai ártalom, tehát árt nekem az, hogy mögé nézek dolgoknak, azzal a szemmel is nézem a könyvet/filmet, hogy én hogyan csinálnám, illetve mit lehetne jobbá tenni rajta. Vajon egy zenész is így hallgat zenét, hogy mögé akar látni, és nem tudja felhőtlenül élvezni (legalábbis az elején)? Mert az tök rossz lehet.
Mindenesetre a Wizard's First Rule-t nem fogom végigolvasni, legalábbis nem most. Azt hiszem, az a legnagyobb gond, hogy a főszereplő borzasztó buta: az olvasó már rég mindent kitalált, és ő még mindig nem jön rá alapvető dolgokra. Vagy ez a régi nagy klasszikusokkal is így van, csak azokat a megfelelő időben olvastam? Kérem vissza a highfantasy-rajongásomat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése