2013. január 21., hétfő

Drakula bulit tart és élvezi

A múlt héten elég sok filmélményem volt, de akadályoztatva voltam... Mindenesetre megnéztem az alábbiakat:
- Lawless (7/10)
- Django Unchained (9/10)
- Hotel Transylvania (8/10)

A pontszámok ellenére most leginkább a Hotel Transylvaniáról írnék egy keveset. Fogalmazzunk úgy, hogy az nyújtott több meglepetést. Tarantinót eddig is nagyra tartottam (és megbocsátottam neki a Grindhouse botlást is), Adam Sandler viszont most legalább 2 pontot nőtt a szememben... Spoiler.

Persze ha már az elején tudom, hogy Tartakovsky rendezte, akkor nem lepődtem volna meg annyira... hehe.
Szóval. Bevallom, szeretem az animációs filmeket. Ez nem újkeletű, már elég rég óta így van, és igyekszem megnézni mindegyiket. Azt szeretem, amikor egy ilyen egyszerre szórakoztató a gyerekek és a felnőttek számára, azaz van benne két szint, és mindkét szinten élvezhető. Emellett azt is szeretem, ha értelmesen van megrajzolva, van benne olyan, amin nevetek, és a végét nem csinálják annyira nyálasra, hogy az már fáj.
A Hotel Transylvania minden felsorolt igényemnek tökéletesen megfelelt.
- Rajz: elég egyedi, jópofa, nem túlzó, de hihetetlen jól eltalálták a hangulatot. És ahogy Drakula közlekedik, az nagyon jól el lett találva...
- Felnőtt tartalom: sok-sok összekacsintás a nézővel, pl. amikor ott ül az autóban az öt klasszikus horrorfilm-"sztár", ld. oldalsó kép.
- Vége: korrekt, nem borzasztó nyálas.
- Nevetés: na, ez az, ami miatt idekerült a blogba. A repülőgépes jelenetnél konkrétan meg kellett állítani a filmet, és legalább 3 percig röhögtünk egyfolytában. Zseniális!

Szóval az utóbbi idők animációsfilm-felhozatalából magasan kiemelkedik. Negatív pontok:
- hülyegyerek főszereplő (bár ezen gondolkodtam, milyet lehetett volna helyette, és nem sokra jutottam, de akkor is idegesített)
- elcsépelt kirepülni vágyó gyerek-sablon
- Drakula rappelése (ez nagyon fájt)

De még így is simán jobb, mint nézhető. Aki kedveli a klasszikus rémtörténetek szereplőit (XXI. szd-i környezetben), az animációs filmeket és a Tim Burton-jellegű hangulatot, annak kötelező darab.
Ui: vannak benne zombik is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése