2013. március 14., csütörtök

Megtisztelni a színészeket

Tegnap megnéztük a Vígszínházban a Tévedések vígjátékát. Nekem tetszett a modernizálás, a színészek nagyot alakítottak. Jól ki lett használva a forgószínpad, a díszletek modernitásuk ellenére átgondoltak voltak, még az apróságokra is jól odafigyeltek. Szóval kiválóan szórakoztam.
Azon már évek óta túlléptem, hogy egyre jobban kimegy a szokásból megtisztelni a színészeket legalább egy minimális kiöltözéssel (nem teljesen hétköznapi ruházat, esetleg nem farmer, stb.). A magam részéről középutas megoldást választok: nem munkábajárós ruha, de nem estélyi. Persze még mindig ferde szemmel nézek azokra a gimnazistákra, akik csak azért jöttek el a színházba, mert az irodalomtanáruk elrángatta őket - a szüleik miért nem adnak rájuk legalább ilyenkor rendes ruhát a szakadt farmer, kilógó derék és/vagy seggmutogató szoknya helyett?
De oké.
De amikor mögöttem telefonját nyomkodó tizenéves leányzó ilyet enged meg magának, hogy:
- Mi is ez a szar? Vígszínház?
Aztán az előadás közben egy neki tetsző vagy nem tetsző (ezt nem bírtam eldönteni) jelenetnél félhangosan bebőgi, hogy:
- Baaazmeg!
Na az nemoké.

Halkan teszem hozzá: kicsit szomorúan állapítottam meg, hogy a darab rendezésekor bizony figyelembe kellett venni a fenti leányzó igényeit / érdeklődési körét, és ezáltal ezt a klasszikus darabot "felturbózni" meztelenkedéssel, viccesnek szánt harcjelenettel, sztriptíztáncosokkal és egyéb Amerikai pite színvonalú poénokkal, amelyek nélkül én jobban élveztem volna a darabot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése