2013. május 18., szombat

Anouk és Alex

Az Eurovíziós dalfesztiválnak csak a döntőjét szoktam megnézni, mert egyrészt minek hallgassam meg többször ugyanazokat a dalokat, másrészt még a döntőben is van olyan dal, ami szerintem borzasztó, úgyhogy elég ez a válogatás is.
Az idei felhozatal egyébként jobban tetszett, mint a tavalyi, arányaiban kevesebb a tüci-tüci popos fos, és volt több kifejezetten értékelhető, sőt, meglepő is. Is it just me, vagy tényleg sokkal több idén az anyanyelvi dal? Szerintem ez jó trend, ha már a dalok nem tartalmaznak a népre jellemző zenei elemet, legalább a nyelvben megmutatkozhat egy kis sajátos jelleg.
Számomra a legnagyobb meglepetés Anouk volt, akit én 2006 óta (egy holland ismerős hatására) ismerek és kedvelek, nagyon örültem, hogy itt volt, a száma is kiváló, teljesen egyedi, ahogy GTG is mondta, egyáltalán nem fesztiváldal. De ez nem baj. Meg is jött a kedvem meghallgatni azokat az albumokat, amelyekről lemaradtam az utóbbi időben...
Performansz szempontjából nálam egyértelműen az azerbajdzsáni előadás vitte a prímet, zseniális volt az árnyék, tökéletesen illeszkedett, jó volt a hosszú vörös ruhás csaj is. Maga a dal nem volt valami nagy szám, és a fickó szegény nálam abszolút esélytelenként indult, de maga az előadás kiváló volt.
Kinézete alapján +10 ponttal indult nálam az izlandi srác, de sajnos így sem volt elég, szánalmasan középszerű dalt hozott, és az előadás sem fogott meg. Kár érte.
Eszem ágában sincs pénzt költeni szavazásra meg ilyesmire, de idén, ha szavaztam volna, azt hiszem, a görögök kapták volna a szavazatomat. Aranyos volt, összeszedett volt, népi is volt, popos is volt, fülbemászó is volt, szóval jó volt, na.
További kommentek:

  • Kiráz a hideg a női hangon éneklő férfiaktól.
  • Majdnem minden női előadónak fehér volt a ruhája - vártam volna kontrasztként egy goth csajt
  • Nagy reményeket fűztem a rockbandához, de elég lagymatag volt
  • A spanyol csaj hamisan énekelt, és ez borzasztóan bosszantott
  • Minden tiszteletem Bonnie Tyleré, de ezt nem kellett volna elvállalnia
  • A svédek humora a svájciakéval vetekszik
És ami a legfontosabb: ByeAlex megtanult énekelni. Így még jobban tetszik a szám, mint elsőre.
Tippelni nem fogok, mindig más szempontjaim vannak, mint a szavazóknak, sose jön be.

2 megjegyzés:

  1. Néha az az érzésem, hogy a sajtó beleülteti a bogarat a nézők fülébe. A favoritnak kikáltott dánok - mit ad Isten - meg is nyerték... pedig elég uncsi volt maga a dal.

    Szerintem az áriázós-üvöltözős nők akár otthon is maradhattak volna, így legalább lett volna 15 másik érdekes induló. :)

    Érdemes egyébként végignézni az elődöntőket, sokkal inkább, mint a döntőt. Néhány értékes szám ilyenkor sajnos mindig kihullik.

    Örülök, hogy Te is azok közé tartozol az ismeretségi körömből, akinek tetszik a Kedvesem. A kisebbség vagyunk...:)

    VálaszTörlés
  2. A Kedvesem egy kiváló szám, a dán meg nem volt rossz, a síp meg a dobok sokat segítettek a számon.

    VálaszTörlés