2015. július 1., szerda

Filmélmények

Az utóbbi időben amúgy elég sok filmet bepótoltam vagy sikerült moziban megnéznem. Most csak röviden:

  • Captain Phillips: Tom Hankset mindig is kedveltem, itt is jól játszik. A téma érdekes, tőlünk meglehetősen távol áll, de át lehet érezni a problémát mindkét oldalról - és ez a film erőssége. Nincs jó és rossz, hanem élethelyzetek és kultúrák vannak.
  • Hitchcock: Sokáig azért nem néztem meg, mert azt hittem, ezen a filmen is félni kell majd, de tulajdonképpen egy családi dráma extra élvezettel azok számára, akik látták az eredeti Psycho filmet (én nem). Amúgy nem volt rossz, de leginkább arról szólt, hogy Hopkins bárkit el tud játszani megfelelő maszk segítségével.
  • The Secret Life of Walter Mitty: Zseniális film. Már régen ajánlották, most jutottam el hozzá. Gyönyörű tájak, nem agyonsulykolt, de velős mondanivaló, kedvesen kiszámítható fordulatok, simán az általam ajánlott kategória. Ja, és egészen meglepő Ben Stillertől, de több ilyet kéne csinálnia.
  • The Theory of Everything: Nagyon csöpögős, de amúgy jó film. Redmayne nagyot alakít, színészi teljesítménynek ez nem semmi. Lányoknak jót lehet pityeregni rajta, tényleg megható sokszor. A legszomorúbb jelenet, amikor Hawking mászik felfelé a lépcsőn, és fent van az egészséges kisfia (asszem ellőtték a trailerben, úgyhogy nem spoiler).
  • Birdman: Zseniális film. Főleg az operatőri munka emelkedik ki, de a téma is jó választás, a megvalósítás is, a színészek is (Keatont, Nortont egyaránt kedvelem, és Emma Stone-t is egyre jobban) nagyot alakítanak, és persze a befejezés... egész fórumok vannak róla, hogy most mi is volt. Elgondolkodtató, nem túlságosan, csak épp amennyire kell egy ilyen filmnek.
  • Dracula Untold: Látszik rajta az igyekezet, de el kellett volna hagyni a kliséknek legalább a felét, hogy jó legyen.
  • Inside Out: Az idei év LEGJOBB filmje, és lehet, hogy egy hét múlva megkockáztatom, hogy az általam valaha látott top 5-ben is benne van. Örülök, hogy moziban néztem. Annyi, hogy ebből egy gyerek SEMMIT sem ért. Hiába animációs film, felnőtteknek szól.
Ja, és a Mr. Robot sorozat is jónak ígérkezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése