2015. augusztus 18., kedd

Ragnar(ök)

Befejeztük a Vikings eddigi szezonjait, úgyhogy most már up-to-date vagyok belőle. A vikingek eddig is érdekeltek (nem is értem, miért nem követtem eddig a sorozatot), ráadásul jártam is a földjükön, ültem viking hajóban, láttam vikingmúzeumot, skanzent, és hűen felépített viking nagyházat is, úgyhogy még közelebb volt hozzám a sorozat, mint más középkori témájúak.
A tájak, díszletek, várak, satöbbi iszonyú jól néznek ki, a szereplőket is jól választották meg. Azóta utánaolvastam Ragnar Lodbroknak, érdekes és menő figura lehetett, kiválóan nyúltak a karakterhez, és a sok viking téma közül ez egy nagyon jól megvalósítható, és hosszútávon is érdekes sztorivonalra adott kilátást - dicséret érte az ötletelőknek. Mindegyik karakternek van mélysége, szerepe, nagyon jó arcok (Ragnar, Floki, Rollo, Lagertha különösen).
A második szezonban volt az a bizonyos "sasos" jelenet, amely az én ízlésemnek picit sok volt, mármint sok vászonidő, kicsit kevesebb is elég lett volna az érzékeltetéshez, de amúgy minden rendben ilyen téren, nem viszik túlzásba se a vért, se a szexet, mint egyes sorozatokban.
Ami kifejezetten tetszik, hogy a vikingeket nem faékegyszerű gyilkológépnek ábrázolják, hanem van politika, tárgyalás, intrika, és kénytelenek néha egyezkedni másokkal. Mondjuk az nem mindig sül el jól, de hát ilyen volt ez a világ.
Szóval kiváló sorozat, innentől követem a végsőkig. Overall: 8/10 simán.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos 2016-ig kell várni a 4. évadra, az előzetesek alapján iszonyú jó lesz.
    Egyébkén Rangnar fiai is nagyon érdekesek voltak. :)

    VálaszTörlés
  2. Igenigen, ezt értettem az alatt, hogy jó sokáig lehet még foglalkozni a témával. :)

    VálaszTörlés