2015. december 19., szombat

"Térség" sorozat*

A Netflix már elég sok jót tett az emberiséggel, de most itt egy újabb: készítettek sorozatot a The Expanse könyvekből! SPOILER.

Az első négy részen vagyok túl, és mondhatom, egyelőre nagyon tetszik a sorozat. Sajnos az olvasása nem fért bele az idei elfoglaltságokba, de a férjem a negyedik könyvnél tart, és áradozik róla. Általában nem szeretek előbb megnézni és utána elolvasni valamit, de nem tudom, mikor jutok odáig.
Mindenesetre a sorozat eddig kiváló. A látványt is jól megcsinálták, nem csak kamaradráma, hanem rendesen van benne külső nézet, űrhajók, nagy jégtömbök meg minden, de a belső díszletek is kiválóak. A beltereket is jól megcsinálták, jó sok vékony, magas színészt kellett castingolni...
A szereplőkről nem tudom megítélni, mennyire találták el a könyv leírásait, de a színészek jók: Miller fancsali képe remekül illik a karakterhez (főleg amikor kifogy a víz a zuhanyzóban), a Cant megmaradt legénysége jól elkülönülő arcú, megjegyezhető karakterek, a főszereplő kicsit bamba ahhoz képest, hogy milyen határozott embert játszik, de majd megszokom.
Igazából ami megfogott, az a sztori. Rég olvastam már Martint, úgyhogy egészen elszoktam az ilyen nagyszabású vállalkozásoktól (maga Martin is ajánlotta amúgy a könyveket a blogján anno). Az űroperának az a jó értelemben vett verziója, amelyiknél beszippant a világ, és tulajdonképpen bármi történne, olvasnám/nézném, de ez ráadásul még érdekes is. Na azt nem mondom, hogy rettentően meglepődtem dolgokon (elég kiszámítható többek között az, hogy nem a marsiak pusztították el a Canterburyt, csak rájuk akarták kenni), de hát egyrészt én dörzsölt olvasó/néző vagyok, és számítok ilyesmire, másrészt meg nem baj, mert attól még működik a világ, és kíváncsi vagyok a folytatásra.
Szóval remélem, nem lövik le egy szezon után, és mikor lesz már január 6?

*Tényleg így jelent meg magyarul...

2 megjegyzés: