2016. április 29., péntek

Cipőmatuzsálem

Drága jó kirándulócipőmet ezennel nyugállományba helyezem. Nyolc évet szolgált, ami szerintem igazán matuzsálemi kor egy olyan cipőnek, amely tényleg igénybe van véve. Ezt a telet még kibírta velem, de most már oldalt teljesen elszakadt és beázik. Szegény... nagyon szerettem.

Az ő története ott kezdődött, hogy 2008-ban elutaztunk Hallstattba, és én felkészületlen módon csak egy cipőt vittem (szerintem akkortájt kb. annyi kirándulócipőm is volt). Aztán kitaláltuk egyik nap, hogy sétálunk egy nagyot: Hallstatt falucskájából felmászunk az 1300 méterrel magasabban fekvő Wiesberghaushoz, majd még ugyanaznap vissza. Amit amúgy meg is tettünk (szerintem életem legnagyobb kirándulóteljesítménye), bár néha nagyon kellett akarni továbbmenni.
A gond ott kezdődött, hogy visszafelé az út felénél eleredt az eső, és sietni kellett, ami nemcsak a térdemnek nem tett jót, de a cipőmnek sem. A túra végére így nézett ki:
És ekkor nem volt mit tenni, vásárolnom kellett Ausztriában egy cipőt. Erre a többletkiadásra persze egyáltalán nem voltam felkészülve, főleg úgy, hogy én fejben mindig 10 ezer forintban húztam meg a cipővásárlási határt, de egy kis osztrák turistafaluban annak is örültem, hogy egyáltalán lehetett kapni cipőt, nemhogy olcsón... Úgyhogy hüledezve néztem végig a női cipőket, bakancsokat, a fejem megtelt az euró-forint átszámítással, és már ott tartottam, hogy ha tényleg ilyen sokba kerülnek a cipők, inkább zokniban töltöm a maradék napokat (ami nyilvánvalóan hülyeség, de akkor egy 30-40 ezer forintos kiadás egy sima cipőre brutálisnak számított nekem), amikor is megláttam, hogy a gyerekrészlegen még van 37-es méret.
Úgyhogy áttrappoltam a gyerekcipőkhöz, és ott is megtekintettem a választékot. Végül komoly hezitálás után felpróbáltam az egyik legolcsóbbat (csak 100 euró volt!), és tényleg jó volt a lábamra. Úgyhogy megvettem. Milyen mázli, hogy az osztrák gyerekeknek nagy a lába!
Egyszer sem bántam meg a vételt, sőt, elképesztően jó szolgálatot tett az évek során, mert azért kirándultam bőven (ha nem is az utóbbi időben). Szerintem sose volt hasonlóan drága cipőm. Hogy idén ősszel-télen mit veszek majd fel kirándulni, az már egy másik kérdés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése