2016. április 20., szerda

Sanyi bácsi és az optimizmus

Újabb hónap telt el, bár ez most valójában inkább két hét volt, mert a másik kettő Picúr számára lázasan szenvedéssel és köhögéssel telt el (két különböző vírus volt, azannyukmindenit). Emiatt kevesebb is a beszámolnivaló - de azért akad.
Például az optimizmusa, még betegség idején is. Van neki négy különböző színű pókerzsetonja, azokat szokta gurigatni a földön, amikor unatkozik. Persze ilyenkor a végén mindegyik a szekrény, polc vagy a járóka alatt végzi, és akkor jön, hogy keressük meg őket. Egyik nap valahogy megtalálta a pirosat egyedül, mire felkiált:
- Már csak a kék, a fehér és a fekete hiányzik!

Kihoztam a duplókat a szobájából a nappaliba, hogy többet játsszon vele, és minden duplo-emberkének van már neve. Csináltunk egy családot: Sanyi bácsi, Piri néni, Timi és Geri. Múltkor gondoltam, elkezdem felvezetni az óvodai szerepjátszást, és mondtam, hogy Sanyi bácsiékhoz vendégek érkeznek (a többi duplo-emberke), és építettünk étkezőt meg konyhát. Tök menő is lett. A konyhában konyhapult, sütő, mosogató. Fogom a nénit, hogy majd ő megy főzni, mire Kistücsök:
- Inkább Sanyi bácsi főzzön ebédet!
Okos gyerek, tudja, hogy az apja finomabbat főz, mint én...

Gyakoroljuk az L hang kiejtését. Szerintem eddig is hallotta a különbséget, csak nem nagyon foglalkozott vele, mivel így is megértettük, ebben a hónapban azonban hangot is adott a dolognak: amikor a lámpa, létra, stb. szavak kerülnek elő, sokszor megjegyzi:
- Te mindig azt mondod, hogy J. (=én mindig azt mondom...)
Mindig mondom neki, hogy nem baj, majd megtanulod szépen kiejteni. 

Szerintem azt is csak ő tudja kapásból, mi a közös a D, Q, P és B betűkben... Mivel továbbra is nagyon szeret a billentyűzetemmel játszani, már ismeri a CapsLockot is, és ismerkedik a kisbetűkkel. Én ezt szívesen hagytam volna későbbre, mert bekavarónak gondoltam, de ő jól vette az akadályt. Egyetlen esetben gondoltam, hogy idejekorán magyarázatot kell adni: a fenti betűknél. Mivel mindegyik P betű, hiszen az ennyi idős gyereknek mindegy, hogy fejjel lefelé vagy fordítva van, attól az még ugyanaz... 

Kaptunk egy hatalmas, angol nyelvterületről származó könyvet még régebben, amelyiken kb. 30 évvel ezelőtti világ- és földrésztérképek vannak, belerajzolva az állatokat meg az ipart, jóval nagyobb gyerekeknek készült, és csak azért nézegetjük, mert az állatokat megtalálni rajta érdekes. Nemrég viszont nem úgy csuktuk be, hogy az elejével vissza, hanem megfordítottuk az egész könyvet a hátuljára, és kiderült, hogy zászlók vannak a hátulján, gondolom, a nagyobb országoké, mert nem az összes. A zászló fogalmát március óta tudja, viszont most szembesült vele, hogy nagyon sok ország van, mert a mi országunknak is van zászlaja, de még van másik ötven ezen a könyvön. Persze rögtön jött a kérdés, hogy ez melyik ország zászlaja meg ez melyik, úgyhogy ennek elejét véve gyorsan mondtam, hogy nem kell megtanulnia az összeset, elég, ha kettőt tud, aztán megkérdeztem, melyik zászló tetszik neki a legjobban. Mentségére legyen mondva, a fentebb említett pókerzsetonok színvilágában él, de azonnal rábökött Szudán zászlajára, hogy az a tuti.

A hónap legizgalmasabb feladata az óvodaválasztás, és még nem vagyunk túl rajta, mert jövő héten van a beiratkozás... úgyhogy erről jövő hónapban bővebben.

UPDATE: Azt meg elfelejtettem megírni, hogy a hónap új tudománya az, hogy el tudja kapni a labdát! Sőt, kettőt, a másodikat már csak a fél kezével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése