2017. szeptember 26., kedd

Fognak discoverelni?

Végre megérkezett az új Star Trek sorozat. Vannak benne klingonok, vulkániak, van Csillagflotta, meg minden, de van feeling? SPOILER

Persze én nem láttam az összes sorozat összes epizódját (/shame), úgyhogy mit jövök én feelinggel. Az alaphangulat márpedig meg is van, nem lövünk elsőnek, aki szabálysértést követ el, azt megbüntetik, jók a faji különbségek, hangulatos az intrózene és képsor, és rögtön az elején kaptunk egy kis bolygós-sétálós-startrekes jelenetet, de attól félek, hogy nem lesz sokkal több...
Már amikor a trailert láttam, akkor is azon aggódtam, hogy túl komoly témába nyúltak bele, ami persze nem rossz önmagában, csak akkor nincs sok lehetőség a felfedezős, space is the final frontier jellegű kalandokra, könnyedebb epizódokra, kicsavart-kitekert epizódokra, ha folyton a klingonokkal harcolnak. Kérdés persze, hogy 2017 közönségének kellenek-e ezek a nem összefüggő, egy epizódon belüli konfliktusra szorítkozó történetek, vagy manapság tényleg csak teljesen összefüggő sorozatot lehet készíteni? Mert nekem hiányozni fog, ha így döntöttek. Értem, hogy a hajója neve lesz a címben szereplő Discovery, de fog discoverelni?
De azért persze tetszik, nem is kicsit. A látványvilág is (nem zavarnak az újragondolások, és minden technológia szépen mutatott eddig), a szereplők nem kétdimenziósak, a kapitányt már két epizód után is lehet sajnálni, a főszereplőnek tekinthető ember csaj, akinek valamiért férfineve van (engem zavar, biztos kiderül majd), és vulkáni kiképzést kapott (nem gondoltam, hogy ilyet lehet), jó karakter, és a színész is jól alakítja. Az érzelem-nem érzelem mindig is témája volt a ST univerzumnak, úgyhogy ez nem új, de itt fordított oldalról kapjuk, ami érdekes, mert talán még jobban lehet azonosulni vele. Olyannyira, hogy a néző még fel is tud háborodni, hogy ha egyszer vulkáni kiképzést kapott, és az ő ötlete volt, hogy ejtsék fogságba a klingon vezetőt, akkor miért lövi le?! Mert meghalt a kapitánya és barátja, igen. De pont akkor nem tudja logikusan átgondolni, hogy akkor tesz érte a legtöbbet, ha befejezi a küldetést? Egyelőre nem sajnálom, hogy börtönbe került.

Amikor még csak a trailerek voltak meg, akkor azt gondoltam, hogy ez és a The Orville hasonlóan jó minőségű sorozat lett, de nem. Arról azért nem írtam postot, mert felbosszantott. Nem McFarlane humora, az egy dolog, hanem hogy bizonyos dolgok, amelyek működnek felnőtteknek szóló sitcomokban, azok nem működnek scifiben. Egy kapitány lehet vicces, de nem lehet hülye.
És az, hogy ennek ellenére megnéztem az eddigi három részt, inkább guilty pleasure, mert tényleg kevés jó dolgot tudnék mondani róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése