2017. december 27., szerda

Receptek és zsebek

Idén a legtöbb időt egy olyan karácsonyi ajándékkal töltöttem, amelyről egyszer már írtam, XIX. századi és századfordulós receptek digitalizálása. Több mint kétszáz recept volt összesen, a legnagyobb munkát az jelentette, hogy kisilabizáljam a gyönyörű kézírásokat, és az egyes lapoknak megtaláljam a folytatását (néha nem is sikerült). Miután kész voltam a beírással, kiválogattam azokat, amelyek mai konyhában, mai környezetben, mai alapanyagokkal is elkészíthetőek, és nem ismertek annyira (nyilván volt püspökkenyér és mézeskalács recept, ezeket kihagytam). Ebből lett egy jó kis válogatás, amelyből mindegyiket meg akartam főzni/sütni, de persze erre már nem volt elég időm a munka és az egyéb készülődés közben, úgyhogy végül egy elég vékonyka kivonatot készítettem. Minden kipróbált receptet lefotóztam, és még InDesign alapképzésben is részesítettem magam, hogy szép legyen a kiadvány, amely végül készült belőle. Öt példányt nyomtattattam ki, és meg vagyok elégedve.
Fél év munkája (de nagyon élvezetes volt)
Az egyik étel: babtorta
Ha már ott voltam, akkor a saját recepteskönyvünket is összerendeztem és kicsinosítottam, persze erről elfelejtettem fotót csinálni... 
Aztán csináltam pár zsebes tárolót:

Meg a kisfiamnak készítettem a vonatkészletéhez egy fát (ebből majd talán készítek többet is, egyre volt időm):
És ipari mennyiségben gyártottam felakasztható cuki hóembereket:
Éééés még csináltam valamit, amit szintén elfelejtettem lefotózni, úgyhogy inkább le se írom, mert egyeseknek lelövi a meglepit...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése