2018. március 6., kedd

Az vagy, amit teszel

Közben elvégeztem a Hősök Tere tréningjét két modullal (The Bystander Effect és The Growth Mindset). A szervezet azzal foglalkozik, hogy társadalmi normává emelje az odafigyelést és a magunkért és másokért való kiállást.
Nagyon sokat tanultam az alatt a pár óra alatt, amit a tréningen tölthettem, leginkább arról, hogy milyen tényezők gátolják azt, hogy másoknak segítsünk (akár közvetlenül, akár közvetve), és mit tehetünk azért, hogy ezeket a gátakat magunkban feloldjuk.
Természetesen nem arról van szó, hogy _mindig_ és _mindenkinek_ muszáj segíteni, mert csak akkor leszünk jófejek, hanem a mikro- és tágabb világunk "jobbá tételéről".
Régen ezt nagyon fontosnak tartottam, aztán lemondtam róla, de most friss energiát és új szemléletmódot kaptam, amit hasznosítani tervezek.
Furcsa fintor, hogy nagyon régen (tán igaz se volt), amikor még írói álnevem is volt, sok dedikáláson azt írtam mások könyvébe, hogy "Az vagy, amiben hiszel." Erre most jön egy szervezet, akik azt mondják: "Az vagy, amit teszel." És magamban is érzem ezt a változást, a hit (nem vallási hitről, hanem ön- és másokra irányuló bizalomról van itt szó) fontos, de a cselekedet még fontosabb.
Köszönöm az oktatóknak, és folyt. köv.
Érdeklődőknek vonatkozó videó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése